Monday, June 6, 2011

Chris Medina - What Are Words


这首曲子是美国第十季绝种好男人中Chris Medina的单曲专辑,
虽然止步24强,但是这首曲子却在网络上广为流传。

Chris Medina曾经是星巴克的服务员,
他向和她约会8年的女孩求婚并且最后在一起了。
但是后来那个美丽的女孩因为车祸事故使脑部受到重创,
康复后智力只有2岁,
生活完全不能够自理,但Chris仍然不离不弃。
后来Chris参加了美国偶像,为的就是想赚到更多的钱让妻子受到更好的治疗过上更好的生活。
虽然最后还是止步于全国24强,但 What are words 这首歌已经牢牢地印在人们的心里 !
有一种感情,能让旁观者为之动容,那就是

Anywhere you are, I am near 你在与不在 我就在你身旁
Anywhere you go, I'll be there 你走或不走 我都在那里
Anytime you whisper my name, you'll see
你任何时候轻呼我的名字 你都会看到
How every single promise I keep
我是如何信守对你的每个诺言
Cause what kind of guy would I be 因为
我就是这样的家伙
If I was to leave when you need me most
所以不会在你最需要我的时候离开

What are words
你都说了些什么啊
If you really don't mean them
当你不知所云
When you say them
说出这些话的时候
What are words
你都说了些什么啊
If they're only for good times
如果这些如此美妙
Then they don't
却于瞬间崩塌
When it's love
当情至深处
Yeah, you see them out-loud those words
你看那些由心底爆发的呐喊
They never go away
他们永不褪色
They live on, even when we're gone
即使你我都已逝去 他们仍将永存

And I know an angel was sent just for me
我知道 是上苍赠与我的天使
And I know I'm meant to be where I am
我知道 是我命运的安排
And I'm gonna be standing right beside her tonight
今晚我会守在你的身旁
And I'm gonna be by your side
我会一直在你身旁
I would never leave when she needs me most
当你最需要我的时候 我绝不离你而去

What are words
你都说了些什么啊
If you really don't mean them
当你不知所云
When you say them
说出这些话的时候
What are words
你都说了些什么啊
If they're only for good times
如果这些如此美妙
Then they don't
却于瞬间崩塌
When it's love
当情至深处
Yeah, you see them out-loud those words
你看那些由心底爆发的呐喊
They never go away
他们永不褪色
They live on, even when we're gone
即使你我都已逝去 他们仍将永存

Anywhere you are, I am near
你在与不在 我就在你身旁
Anywhere you go, I'll be there
你走或不走 我都在那里
And I'm gonna be here forever more
我会一直在这里
Every single promise I keep
信守我的每个诺言
Cause what kind of guy would I be
由于我就是这样的家伙
If I was to leave when you need me most
所以不会在你最需要我的时候离开

I'm forever keeping my angel close
我会永远紧紧守护着我的天使

这首歌曲,听了后,泪水都浸满了我的眼睛。
虽然我没经历过这些,但是这首歌的歌词和背景,真的深深感动了我。
听了这首曲子,唯有说:珍惜眼前人!

心底真的很佩服这位男生,这种男生,现在应该很难找了。
希望奇迹会发生,Times For Miracles!
Chris Medina,我在这,向您致敬!

No comments:

Post a Comment